Siirry sisältöön

Hätäkeskuslaitos 112-päivä

112_paiva

 

Valtakunnallista hätänumeroviikkoa vietetään jälleen 5.-11. helmikuuta. Kampanjaviikko huipentuu EU:n yhteiseen 112-päivään sunnuntaina 11.2. Kampanjassa turvallisuustoimijat muistuttavat ihmisiä hätänumeron oikeasta käytöstä ja hätätilanteissa toimimisesta.

112-päivä on turvallisuustoimijoiden yhteinen kampanja arjen turvallisuuden parantamiseksi. Kohderyhmänä on tällä kertaa lapset ja nuoret ja teemana hätänumeron oikea käyttö. Kuka tahansa voi huomioida teemaviikon esimerkiksi varhaiskasvatuksessa, opetustyössä tai harrastustoiminnassa. 

– Haluamme kampanjan avulla vahvistaa hätätilanteiden tunnistamista ja rohkaista ihmisiä toimimaan hätätilanteissa Hätäkeskuslaitoksen viestintäasiantuntija Patrick Tiainen kertoo. Hätäilmoituksista neljäsosa on edelleen virheellisiä, jolloin kyse ei ole kiireellisestä hätätilanteesta. Mitä suurempi joukko osallistuu hätänumeroviikon turvallisuuskasvatukseen, tietoisuus hätänumeron oikeasta käyttämisestä lisääntyy ja rohkeus auttaa kasvaa.

Mitä tehtiin?

112_jakotavarat

Hätäkeskuslaitokselle suunniteltiin 112-päivän tapahtumiin kattava jakotuotevalikoima. Kokonaisuus on asiakkaan toiveiden mukaisesti toteutettu turvallisuusnäkökulma edellä. Hätäkeskuslaitoksen graafiselle ilmeelle räätälöidyt tuotteet koottiin RCK:n logistiikkaan, jossa ne pakattiin ja toimitettiin eri toimipisteisiin ympäri Suomen, sovitun aikataulun mukaisesti.

Hätäkeskuslaitoksen viestinnän kanssa kokonaisuutta työstänyt Brändäämön Projektipäällikkö Minna Kallioinen kertoo, että koko casen sai hoitaa hymy huulilla. Kommunikointi ja yhteistyö asiakkaan kanssa sujui loistavasti ja erityisen kiitoksen häneltä saa myös RCK:n logistiikka.

Hätäkeskuslaitoksen Tiainen oli mielissään yhteistyöstä: ”Yhteistyö teidän kanssa oli jälleen saumatonta, ja toimintanne osoitti tehokkuutensa ja kyvykkyytensä. Asiakaspalvelusta erityismaininta – osaavan ammattilaisen luotsaama asiakkuus toi jälleen hyvän mielen!”